Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller för samtliga bokningar/beställningar på denna webbplats.

Köp

Vid beställning (även kallat bokning) träffas avtal om köp först när Torkild Sköld AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits.

För att lägga en beställning måste du vara minst 18 år.

Biljetter

Varje beställning och dess orderbekräftelse innehåller information om vilken föreställning du köpt biljett för samt antalet personer (sällskap).

Efter en beställning får du en SMS-biljett som används vid inträde till föreställningen. Kan du inte intyga en giltig biljett med uppvisning av SMS eller orderbekräftelse har Torkild Sköld AB rätt att neka ditt sällskaps inträde.

Biljetter får överlåtas till annan person/sällskap om inte eventuell köpeskilling överskrider inköpspriset. Överlåtelse sker utan inblandning av Torkild Sköld AB.

Ej använd biljett anses som förbrukad och kan ej användas vid annan föreställning.

Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU.

Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Torkild Sköld AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

Betalning

Faktura
Avgiften för att betala mot faktura är 35 kronor. Fakturan skickas via e-post, men du kan välja att få den i pappersformat till en tilläggskostnad på 15 kr.

Vi använder Billmate AB för faktura och du hittar deras villkor här: https://billmate.se/billmate/?cmd=villkor

Vid saknad eller ofullständig betalning ges ärendet över till Invoice Inkasso AB.

Kortbetalning
Kortbetalning sker via Payson AB.

Ångerrätt och öppet köp

I och med produkternas natur, där produkterna är evenemang som tillhandahålls på en bestämd dag, gäller inte Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL), enligt dess kapitel 2, paragraf 11. Du har som kund ingen ångerrätt, öppet köp eller annan anledning till att återbetalas för en biljett eller beställning.

Det enda undantaget är om en föreställning av någon anledning inte skulle bli av (och vars anledning inte täcks av Force Majeure), då du kommer erbjudas att delta på en annan föreställning eller få pengarna tillbaka.

Reklamationer

Om du av något skäl skulle vilja reklamera en biljett kontaktar du torkild@torkildskold.se, varpå Torkild Sköld AB beslutar om anledningen till reklamationen är godtaglig eller inte. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Uppgifterna kan användas av Torkild Sköld AB ur marknadsföringssyfte, men ges aldrig ut till tredjepart. Läs mer i vår Integritetspolicy.

Enligt dataskyddsförordningen (GDPR) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Kommande föreställningar

  • 21 jan: Södertälje

    Biljetter kvar
  • 22 jan: Tumba

    Biljetter kvar
  • 23 jan: Norrköping

    Biljetter kvar
  • 27 jan: Vimmerby

    Biljetter kvar

Alla öppna föreställningar